Fratilor,atunci cand s-a dat legea cu obligativitatea dotarii masinilor
cu avelope de iarna,recunosc ca le-am zis ceva de dulce
guvernantilor,ceva de genul "mama lor de hoti au mai pus un bir pe
bietii romani" nefiind direct implicat in problema asta. Acuma situatia
este alta si va vorbesc in cunostinta de cauza cu purtarea anvelopelor
de iarna si vara. Nu o sa va zic in termeni prea tehnici caci nu ma prea
pricep. Mi-am cumpart masina iarna,in ianuarie pe cand nu era
obligatorie legea cu anvelopele de iarna. Sunt de atunci 4 ani si port
doua cauciucuri M+S la masina atat iarna cat si vara,pe spate nu pe
rotile motrice. Pe fata,pe rotile motrice mi-am cumparat doua cauciucuri
noi,adica reesapate din piata. Nu sunt de calitate ca sunt grele si
scot un suierat in timpul mersului insa si-au facut datoria pe zapada si
am parcurs iarna cu bine. Dar sa va spun si despre cauciucurile care le
port si vara si iarna caci asta este subiectul.
Adevarul este ca atunci cand sunt noi,ori aproape noi mai merg insa dupa ce trec de jumatate ca uzura, pe zapada, ghiata nici nu mai spun este cam periculos caci am fost pana la manastire la Sihastria si pe drumul pana la manastire de la DN 15, era facut ogaj din ghiata si a fost teroare sa circul cu masina. Cand venea alta masina din sens opus si eram neviot sa incal ogajul , fata prindea caci erau cauciucurile bune insa spatele,fiind si break si usoara, nu mai urca si am avut ce ma chinui pana am ajuns la DN.
Concluzia este simpla,iarna masina trebuie sa fie echipata cu cauciucuri bune,noi daca este posibil chiar de la Michelin daca se poate caci sunt scumpe si de calitate,insa iti ofera siguranta in mers la drum cu zapada si ghiata. Cel mai bine este ca sa aveti doua seturi de cauciucuri,unul de vara si unul de iarna,caci anvelopele au trei inamici principali si anume inamicul fizic,de mediu si uman.
Toti acesti inamici fac ca sa creasca costurile de intretinere al autovehicolului daca nu sunt sub strict control.
Sorin Grumazescu, Project Manager automod.ro spune:" Acum să nu înţelegeţi că anvelopele de iarnă sunt bune doar pentru zilele în care avem şoselele pline de zăpadă. Ele oferă aderenta şi pe şosea uscată, dar doar atunci când afară avem temperaturi scăzute. Dacă temperatura a crescut peste 7 grade, s-a terminat. Anvelopele de iarnă trebuie înlocuite cu cele de vară. De ce? La temperaturi mari anvelopele de iarnă se încălzesc foarte mult şi se comportă exact ca o gumă. Compusul respectiv devine elastic, moale şi se întinde. Evident, spaţiile de frânare sunt mai mari, iar precizia maşinii nu mai e aceeaşi. Dacă ar fi să luăm ca exemplu doar virajele, e clar că anvelopa se va deforma mai mult, precizia/direcţia devenind cu totul alta. Și nu, dacă suntem în luna Februarie și avem afară 10 grade, nu înseamnă că trebuie să vă schimbaţi cauciucurile. Trebuie doar să aveţi grijă la faptul că distanţa de frânare a mașinii nu va mai fi cea cu care v-aţi invăţat cu câteva zile în urmă, când erau -10 grade.
e ar trebui să reţinem la final?
- În primul rând să fim conştienţi că trebuie să folosim anvelope dedicate în funcţie de anotimp;
- Orice anvelopă, fie că e de vară sau iarnă, trebuie să-şi păstreze flexibilitatea. Cea de iarnă la temperaturi scăzute, cea de vară la temperaturi ridicate;
- Orice anvelopă nu va avea aceeaşi aderenţă în primele sute de metri de rulare, la fel cum o va face după câţiva kilometri, când ajunge la temperatura medie de funcţionare;
- Verificaţi-vă cât se poate de des presiunea în anvelope: dacă o roată nu atinge solul aşa cum trebuie, controlul maşinii nu mai este acelaşi;
- Ştiţi că o anvelopă performantă poate evacua în rulare chiar şi 220 litri de apă pe minut? Încă o dată, atenţie la folosirea anvelopelor în anotimpurile pentru care nu sunt dedicate;
- Atenţie pe ce fel de drum circulaţi: dacă v-aţi blocat undeva și dacă sunteţi pe un drum cu noroi, este indicat să acceleraţi pentru a învârti roţile, astfel încât acestea să arunce noroiul intrat în canalele anvelopelor. Exact invers se face in cazul zăpezii;
- Maşina nu alunecă pe zăpadă şi gheaţă, sau nu aşa cum v-aţi aştepta: maşina alunecă pe stratul de apă interpus între cauciuc şi stratul de gheaţă sau zăpadă;
- Există studii care arată că, în cinci ani, schimbarea anvelopelor în fiecare sezon este mai ieftină decât cumpărarea unui set în fiecare an;
- Până la urmă, ceea ce ar trebui să ne intereseze nu e cât de mult putem “purta” o anvelopă, ci cum poate şi trebuie să frâneze una, astfel încânt să nu riscăm să ne pierdem viaţa sau să accidentăm pe altcineva."
CU ACEST BLOG PARTICIP LA CONCURSURI SI CAMPANII PE INTERNET,SA PROMOVEZ FRUMOSUL ATAT IN IMAGINI CAT SI-N CUVINTE
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Arhiva blog
Postări populare
-
Imprimanta are un rol foarte important intro firma,inteprindere din diferite domenii de activitate. Eu lucrez in domeniul constructiilor si...
-
O masina de spalat este o piesa grea, voluminoasa si care necesita prudenta si cunostinte pentru a fi transportata in conditii adecvate. Far...
-
Oameni buni daca nu aveti serviciu si sunteti din zona Iasului sau a Moldovei,in cautare de loc de munca va dau un sfat prietenos si avantaj...
Într-adevăr, anvelopele Michelin sunt de calitate premium și merită investiția pe termen lung. Energy Saver-ul 185/60 R 15 H este pe poziția 1 în testele oficiale de vară ADAC din 2013.
RăspundețiȘtergereGăsiți cauciucuri Michelin Energy Saver la un click de distanță la magazinul online de anvelope Nexxon.