Povestea copilarie sotiei mele



I-mi aduc aminte cu drag si cu bucurie de copilarie ,si am avut o copilarie frumoasa chiar daca a fost la bloc.Era un bloc proaspat construit,cu multe familii tinere si parinti ocupati cu serviciu,am fost generatia copiilor “cu cheile la gat” si multi parteneri de joaca.Am copilarit pe vremea cand ni se dadea voie sa ne jucam in curtea scolii si pe spatiile verzi de langa blocuri. Ne faceam corturi pe langa gardurile gradinilor de langa blocuri folosind paturi,cartoane si pietroaie. Ne jucam cu papusi cu ochii mari ,miscatori si parul lung  .Jucam mult carti pe pedepse,macaoa,septica,toci ,razboi,popa-prostu. Nu conta cine castiga ci jocul in sine si ca eram impreuna si multi copii. Sa ne fi vazut ce se intampla cand se lua curentul electric,conform regimului communist, ne ascundeam pe dupa lift si incercam sa ne speriem unii pe altii folosind cunoscutul “bau”,dar nu ne reusea de multe ori. Unul mai nastrusnic isi punea cersaful alb pe cap si face ape fantoma . Eram multi copii si nu ascultam de amenintarile administratorei sau a vreunui batranel satul de tipetele noastre. Ascultam si apoi reluam joaca.
Ce ne mai bucuram cand parintii ne cumpara cate o jucarie noua. Iar fiecare jucarie din memorie este insotita de un simtamant. Imi aduc aminte de pusca ce avea legata de ea un glonte de cauciuc,de masinele din metal pe care le studiam pana le dezmembram,de papusile cu ochii mari si parul lung si de fatul ca manata de curiozitate bagam degetele in ochii lor ca sa cautam  aparatul care face sa miste ochii sis a spuna “ma-ma”. Cu eforturi din parte parintilor am primit tracorase pe senile cu telecomanda, ursuleti,catelusi,maimutele ce se invarteau pe o bara si multe jocuri de grup precum piticot,remii,sah, table ,dacii si romanii. Intro zi de salariu tata a adus o lada de lemn care era un joc de billiard pe care l-am pus in functiune imediat.  Iarna ne dadeam cu saniile iar vara ne balaceam in apele vreunui rau  cat era ziua de lunga,uitand de foame si de sete.
            Astazi jocurile si jucariile sunt mai robotizate,mai sofisticate  si solicita mai mult inteligenta copiilor insa nu mai au bucuria de a se juca impreuna ,mai multi copii care sa joace jocurile copilariei mele. Internetul si jocurile sale ii acapareaza pe copii in asa masura incat devin dependenti de calculator si isi strica vederea si apar cu boli de la sezutul indelungat in fata calculatorului. De aceea va recomand sa cumparati jucarii pentru copii care sa-i apropie pe copii si care sa le dea posibilitatea de a se juca in aer liber si nu prizonerii in fata calculatorului.
Am cautat pe internet un site cu jucarii pentru copii iar dupa ce am studiat am ales siteul Jucarii-online.eu unde am gasit foarte multe jucarii "cool" ce au mare priza la copii iar cel mai important si mai placut este site-ul in sine,bine structurat dupa categoria de varsta jucariile, dupa personajele principale ,dupa brand si dupa pret . In concluzie un site usor de parcurs in care gasesti cu usurinta jucariile cautate. Mie mi-a placut si de aceea il recomand cu caldura tuturor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Arhiva blog

Postări populare

Afisari de pagina pe luna trecuta

RANDOM

Subscribe